Zobacz zdjęcia

Wróć do aktualności

Następnie, odbyło się spotkanie obu grup przy autokarze, gdzie wyruszyliśmy na obiad do baru mlecznego, w którym zjedliśmy smaczny posiłek, po czym udaliśmy się  do  autokaru i w drogę powrotną do naszego kochanego Janowa Lubelskiego. Atmosfera podczas drogi była radosna a opowieści z tego dnia rozbrzmiewały w całym autokarze.

I nasza wycieczka dobiegła końca... Przez cały dzień naszej sandomierskiej wycieczki, mogliśmy się cieszyć wspaniałą pogodą, która towarzyszyła nam do samego końca. To była wielka przyjemność, móc w taki sposób spędzić wspólnie czas. Na pewno ten wyjazd, będziemy  jeszcze długo wspominać przeglądając raz po raz nasze klimatyczne fotografie.

Jedna z podzielonych drużyn uczestników udała się na zwiedzanie podziemi Sandomierza, pokonując podziemną trasę turystyczną. Trasa ta została utworzona w trakcie prowadzenia prac górniczych mających na celu zabezpieczenie Starego Miasta, poprzez scalenie dawnych piwnic oraz podziemnych składów kupieckich. Długość trasy wynosi 470 metrów, a korytarze i sandomierskie lochy owiane są licznymi legendami, które mieliśmy sposobność usłyszeć.

Druga ekipa podopiecznych z Warsztatu Terapii Zajęciowej w Janowie Lubelskim, ruszyła w stronę Ratusza, gdzie był przewidziany czas wolny. W tym czasie wybraliśmy się do pobliskich kramów na zakup pamiątek oraz skorzystaliśmy z chwili, aby odpocząć i uwiecznić nasze wspomnienia z pobytu z Sandomierza robiąc liczne zdjęcia. Podczas chwilowego relaksu każdy uczestnik miał ciągle nadzieję, aby spotkać na żywo Ojca Mateusza pędzącego na jego „sławnym” rowerze wśród sandomierskich alejek.

Dzień wtorkowy zaczęliśmy od spotkania na parkingu pod restauracją „Myśliwska”, oczekując na autokar, który miał nas zawieźć do pięknego Sandomierza. Pogoda tego dnia, jak na październik, była wyjątkowo słoneczna, dlatego też w dobrych humorach ruszyliśmy w drogę. Po dojechaniu na miejsce uczestnicy WTZ, zostali podzieleni na dwie grupy: pierwsza wsiadła do meleksów, dzięki którym mogliśmy poznać historię miasta, a także zobaczyć najważniejsze zabytki, natomiast druga grupa wybrała się spacerem na Rynek Sandomierza. W czasie pieszej wędrówki po pięknych i malowniczych uliczkach, podziwiali uroki tego zabytkowego miasta.

17 października 2019

W odwiedzinach u Ojca Mateusza. Wycieczka do Sandomierza

W dalszej części tej wycieczki spotkaliśmy się na Rynku, aby z bliska poznać „Świat Ojca Mateusza” i zobaczyć kulisy powstawania, przez niektórych uwielbianego serialu jakim jest „Ojciec Mateusz”. Cała scenografia i realistyczne figury woskowe, które znajdowały się w tym miejscu, pozwoliły nam poczuć atmosferę panującą na planie filmowym. Niektórzy uczestnicy bardzo żałowali, że nie mogli osobiście poznać pana Artura Żmijewskiego, grającego główną postać w filmie. Każdy z podopiecznych WTZ miał okazję, żeby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z ulubioną postacią z serialu. Po wielkich emocjach, które towarzyszyły nam podczas zwiedzania wystawy, spotkaliśmy się ponownie z panią przewodnik, która znowu podzieliła nas na dwie grupy.

/JacyTacyWTZJanowLubelski

Oświadczenie o dostepności

/WTZwJanowieLubelskim

KRS 0000213751

z dopiskiem "WTZ Janów Lubelski"

WTZ Janów Lubelski ©2019 - 2024

23-300 Janów Lubelski

numer konta bankowego: PEKAO O/Sandomierz

33 1240 2786 1111 0010 5670 9561

z dopiskiem "darowizna na WTZ Janów Lubelski"