Zobacz zdjęcia

Wróć do aktualności

Tego dnia program wycieczki obejmował również spacer najpiękniejszą ulicą stolicy. Krakowskie Przedmieście to wyjątkowa ulica z niezwykłą historią, która w niemal magiczny  sposób  łączy  teraźniejszość z przeszłością. Ponadto od kilku stuleci jest jedną z najbardziej reprezentacyjnych arterii Warszawy. Przemierzając Krakowskie Przedmieście poznawaliśmy wspólnie najpiękniejsze i najciekawsze zabytki Warszawy (m.in.  Kościół  akademicki  św.  Anny,  Pomnik  Adama  Mickiewicza,  Pałac  Prezydencki

i pomnik ks. Józefa Poniatowskiego).

Wkrótce potem udaliśmy się na Grób Nieznanego Żołnierza, którego ideą jest uhonorowanie wszystkich tych, co oddali życie za ojczyznę. Nieodłącznym elementem Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie jest dwuosobowy posterunek żołnierzy z Batalionu Reprezentacyjnego Wojska Polskiego, który pełni całoroczną wartę honorową.

Zwiedzając Warszawę nie zapomnieliśmy o Ogrodzie Saskim. Wreszcie nadszedł długo wyczekiwany moment, by stanąć na tarasie widokowym Pałacu Kultury Nauki i podziwiać panoramę Warszawy. Następnie pełni wrażeń opuściliśmy Pałac i udaliśmy się na kolację. Stamtąd autokar zabrał nas do hotelu, gdzie zakwaterowaliśmy się i rozpakowaliśmy nasze bagaże. Wkrótce potem przyszedł czas na zasłużony odpoczynek.

Po drodze odwiedziliśmy także Plac Kanonia, którego nazwa nawiązuje do mieszkających w tamtejszych XVII – wiecznych kamieniczkach księży kanoników. Plac powstał na miejscu pierwszego cmentarza w Warszawie, który został zamknięty ze względów sanitarnych. Kanonia to także pęknięty dzwon słynący z cudownych właściwości (mówi się, że spełnia życzenia – wystarczy go dotknąć i okrążyć trzy razy) i „najwęższa” warszawska kamienica. Kontynuując naszą wędrówkę między malowniczymi uliczkami warszawskiej Starówki dotarliśmy do punktu widokowego na skarpie wiślanej, skąd podziwialiśmy panoramę Wisły i Pragi. Taras ten znajduje się w miejscu tradycyjnie zwanym Gnojną Górą, które niegdyś było składowiskiem odpadów.

Kolejnym punktem wycieczki był Rynek Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy XV – wieczne kamienice oraz pomnik Syrenki, która stała się godłem i opiekunką Warszawy. Będąc na Rynku odwiedziliśmy Muzeum Warszawy (Muzeum gromadzi i prezentuje najważniejsze wydarzenia i postacie w historii Warszawy), a także zakupiliśmy kilka pamiątek, po czym udaliśmy się na zaplanowany obiad.

W dniach 22 - 23 września wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy, w towarzystwie pani Ani – naszego pilota wycieczki. To były dwa dni niesamowitych wrażeń. W tym krótkim czasie odwiedziliśmy kilka atrakcyjnych miejsc stolicy oraz poznaliśmy najważniejsze zabytki i ulice Warszawy.

Początek naszej podróży po Warszawie to wizyta na Starym Mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Placu Zamkowym, gdzie wznosi się Kolumna Zygmunta III Wazy. Jest to najwyższy i zarazem najstarszy świecki zabytek stolicy, wzniesiony około 400 lat temu. Pani przewodnik przekazała krótką, ale interesującą wiedzę o tym szczególnym miejscu w polskiej historii. Następnie wsłuchując się w historię Zamku Królewskiego, podziwialiśmy piękno budowli, która została wybudowana w stylu barokowo - klasycystycznym. Obecnie Zamek Królewski jest Muzeum, Ośrodkiem Kultury i Sztuki oraz miejscem ważnych wydarzeń państwowych. Ponadto w ramach odbudowy został wpisany wraz z kompleksem Starego Miasta na światową listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.

26 września 2022

Wycieczka do Warszawy - stolicy Polski

W dniach 22-23 września wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy, w towarzystwie pani Ani – naszego pilota wycieczki. To były dwa dni niesamowitych wrażeń. W tym krótkim czasie odwiedziliśmy kilka atrakcyjnych miejsc stolicy oraz poznaliśmy najważniejsze zabytki i ulice Warszawy.

Początek naszej podróży po Warszawie to wizyta na Starym Mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Placu Zamkowym, gdzie wznosi się Kolumna Zygmunta III Wazy. Jest to najwyższy i zarazem najstarszy świecki zabytek stolicy, wzniesiony około 400 lat temu. Pani przewodnik przekazała krótką, ale interesującą wiedzę o tym szczególnym miejscu w polskiej historii. Następnie wsłuchując się w historię Zamku Królewskiego, podziwialiśmy piękno budowli, która została wybudowana w stylu barokowo-klasycystycznym. Obecnie Zamek Królewski jest Muzeum, Ośrodkiem Kultury i Sztuki oraz miejscem ważnych wydarzeń państwowych. Ponadto w ramach odbudowy został wpisany wraz z kompleksem Starego Miasta na światową listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Po tym wstępie opuściliśmy gwarny plac, a dalsza trasa prowadziła wzdłuż ulicy Piwnej do ulicy Świętojańskiej, gdzie stoi Bazylika Archikatedralna św. Jana Chrzciciela. To tutaj na przestrzeni wieków odbywały się koronacje, śluby i pogrzeby królewskie. Dodatkowo, szczególnie znaczącym faktem było zaprzysiężenie pierwszej w Europie Konstytucji 3 Maja w 1791 roku. Dziś jednak jest to miejsce spoczynku wielu zasłużonych dla Polski osobistości, m.in. króla Augusta Poniatowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Henryka Sienkiewicza czy też Prymasa Stefana Wyszyńskiego.

Drugiego dnia tuż po śniadaniu, spakowaliśmy walizki i pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, jednego z wielu punktów naszej wycieczki. Jest to duży ośrodek badawczy, którego misją jest rozbudzanie ciekawości oraz wspieranie eksploracji i poznawania świata. Ponadto mieliśmy możliwość zobaczyć mechanizmy działania ludzkiego ciała, urządzeń i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Kolejnym punktem do zwiedzania były Łazienki Królewskie, które są wspaniałym kompleksem i nazywane są „najpiękniejszym miejscem w Warszawie”. Klasycystyczne zabytki i ogrody były niegdyś rezydencją króla Stanisława Augusta. Trzeba przyznać, że Amfiteatr   położony   nad   brzegiem   Stawu  Południowego  wywierał  duże  wrażenie. W szczególności zaciekawiła nas scena umieszczona na sztucznej wyspie i jedna kamienna  rzeźba przedstawiająca słynnych dramaturgów. Podczas pobytu w „Łazienkach” podziwialiśmy także bogactwo fauny i flory, która swoim pięknem urzekała nas przez cały czas.

Szczęśliwi i pełni wrażeń, bogatsi o nowe doświadczenia w doskonałych humorach wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka do Warszawy była bardzo udana, dostarczyła Uczestnikom wielu emocji i sporej dawki wiedzy. Pamiątkowe fotografie natomiast uchwyciły w kadrze te niezapomniane chwile. Wielu opuszczało to cudowne miasto w nadziei, że niebawem do niego powróci.

W galerii fotorelacja z naszej wycieczki.

/JacyTacyWTZJanowLubelski

Oświadczenie o dostepności

/WTZwJanowieLubelskim

KRS 0000213751

z dopiskiem "WTZ Janów Lubelski"

WTZ Janów Lubelski ©2019 - 2024

23-300 Janów Lubelski

numer konta bankowego: PEKAO O/Sandomierz

33 1240 2786 1111 0010 5670 9561

z dopiskiem "darowizna na WTZ Janów Lubelski"