Wróć do aktualności

22 września 2023

Wycieczka Kazimierz Dolny - Nałęczów

Dnia 21 września wybraliśmy się na wycieczkę do dwóch urokliwych miejscowości, Kazimierza Dolnego i Nałęczowa. Pierwszym punktem naszej wycieczki był spacer po malowniczym Rynku w Kazimierzu Dolnym, który jest sercem miasta, tętniącym życiem i pełnym kolorowych kamienic. Na rynek prowadzą malownicze, brukowane uliczki, które dodatkowo podkreślają urok tego miejsca i tworzą wyjątkowy klimat. Kazimierz Dolny słynie z różnorodności i unikalności oferowanych produktów, a wśród nich dominują piękne rękodzieła, biżuteria, magnesy, kubki i kolorowe przysmaki. Oczywiście, nie mogliśmy odmówić sobie zakupu pamiątek, które będą przypominały nam o tej wyjątkowej miejscowości.

Po spacerze po Rynku udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, najwyższy punkt widokowy w Kazimierzu Dolnym. Z tego miejsca podziwialiśmy przepiękny widok na całe miasto i rozciągającą się Wisłę. Na szczycie góry znajdują się trzy krzyże, które upamiętniają ofiary epidemii cholery, panującej w czasie wojny północnej. Krzyże miały także strzec miasteczko przed podobną klęską.

Kolejną atrakcją naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Podczas tej krótkiej podróży mieliśmy okazję podziwiać urokliwe krajobrazy, które roztaczały się wokół nas. To był moment relaksu i odpoczynku po intensywnym zwiedzaniu. Po powrocie na ląd udaliśmy się do jednej z lokalnych restauracji, gdzie delektowaliśmy się smakowitymi daniami i cieszyliśmy się miłą atmosferą. Rozmawialiśmy o naszych wrażeniach z wycieczki i dzieliliśmy się emocjami.

Następnie udaliśmy się do Nałęczowa, urokliwej miejscowości słynącej z uzdrowiskowych właściwości wód. Tam spacerowaliśmy po pięknym parku, oddychając świeżym powietrzem i podziwiając zielone aleje. To było idealne miejsce na relaks i odprężenie. Przez całą wycieczkę nie zapominaliśmy o robieniu wspólnych zdjęć, gdyż chcieliśmy uwiecznić te piękne chwile i mieć pamiątkę na długie lata.

Po zwiedzeniu Nałęczowa, nadszedł czas na powrót do domu. Z pełnymi plecakami wspomnień i radości wyruszyliśmy w drogę powrotną. Jedno jest pewne – Kazimierz Dolny i Nałęczów to miejsca, do których chętnie wrócimy, aby odkrywać ich kolejne piękno.

/JacyTacyWTZJanowLubelski

Oświadczenie o dostepności

/WTZwJanowieLubelskim

KRS 0000213751

z dopiskiem "WTZ Janów Lubelski"

WTZ Janów Lubelski ©2019 - 2024

23-300 Janów Lubelski

numer konta bankowego: PEKAO O/Sandomierz

33 1240 2786 1111 0010 5670 9561

z dopiskiem "darowizna na WTZ Janów Lubelski"